FSSC belső auditor

AZ ISO 9001:2015 sokat segít a szabványalkalmazó gondolkodásmódjának mérhetővé tételével, mert a gyakorlat igazolja, hogy „ami nem nő, az csökken”!

A kérdés, hogy mit kell mérni, hogyan és miért?

Jelen esetben nem centiméterben mérünk, hanem teljesítményt értékelünk!

A szabvány már a bevezetőjében és azt követően folyamatosan teljesítményértékelést javasol az önkéntes szabványalkalmazó részére! A tanúsított rendszerek esetében a javaslat követelményként auditált tényezővé válik. Érdemes vele foglalkozni!

„0.1. Általános tájékoztatás

A minőségirányítási rendszer alkalmazása stratégiai döntés egy szervezet számára, ami segíthet a szervezetnek általános teljesítménye fokozásában, és megbízható alapot biztosít a fenntartható fejlődés irányába tett kezdeményezéseknek.”

„9.1. Figyelemmel kísérés, mérés, elemzés és értékelés

9.1.1. Általános előírások

A szervezetnek értékelnie kell a minőségirányítási rendszer teljesítményét és eredményességét.”

„10.3. Folyamatos fejlesztés

A szervezetnek folyamatosan fejlesztenie kell a minőségirányítási rendszer alkalmasságát, megfelelőségét és eredményességét.

ISO 9001:2015 lépésről lépésre 3.

*KPI: Key Performance Indicator (Kulcs Teljesítmény Indikátor): Mutatószám, amely az igények elérésének, vagyis a „minőség” teljesülésének mértékét mutatja meg. (Elsősorban indirekt, vagyis eredményesség és/vagy hatásosságindikátorok alkalmazása indokolt.)

Eredményesség: A működés közvetlen (output) és közvetett (hatás) eredményei mennyire felelnek meg a szervezettel szembeni elvárásoknak és a szervezet céljainak?

Hatásosság: Mi az a tényező, amelynek változása az eredmények elérésének mértékével megközelítően egyenes arányban mutatja a beavatkozással elérni kívánt közép- és hosszú távú célok elérését? (A közvetlen és azonnali eredményeken túlmutató, elsősorban közvetett, ezáltal sokkal inkább közép- és hosszú távon érzékelhető hatások mérésére vonatkozó mutató.)

About Author

Avatar

Komment