Ez akkor igaz, ha szándékod se több mint egy alkalmazkodás, de ez így kidobott pénz.
Mi irányítási rendszereket építünk, mesterei vagyunk, sokféle van, egyre több. Tapasztalatból mondjuk:
Benned kérdések fogalmazódnak meg, amikor szóba kerülnek:
Szükségem van-e irányítási rendszerre? Támogatja-e üzleti, piaci pozíciómat?
A legfontosabb kérdés kevesekben merül fel: Tudom-e a szervezeti kultúra részévé tenni?
Ha az irányítási rendszert úgy tekinted, mint határozott célok eléréséhez használható, kész, kipróbált technológiát, amely
– Vállalkozásod működésének egy fontos részét szabályozza, és
– Mind ezt úgy, hogy a legfontosabb kötelezettségeid, vevőid igényeit is kielégíti, valamint
– Az ésszerűség határain belül a visszakereshetőséget, nyomonkövethetőséget is támogatja, igazolhatóvá teszi, akkor nem kétséges, hogy
– Egy ilyen rendszer teljes körű működtetése ismereteket igényel.
Ennél lényegesen egyszerűbb eljárások, technológiák bevezetése, működtetése esetében is képzéseket veszel igénybe.
Van még talán ennél is fontosabb szempont, hogy az alkalmazottak is fontosnak érezzék a szükségességét, és azt, hogy részben ennek eredményeként van munkájuk.
Képzeld azt a motiváló erőt, ami ebből következik!
Mikor van tehát szükség rendszerismereti képzésekre?
Ha működésed részévé akarod tenni, és ha megfelelő motivációt biztosító szervezeti kultúrát akarsz kiépíteni.
Ne várd meg, hogy bevezetésüket a vevőid kérjék, mert akkor már versenyhátrányban vagy a versenytársaid mellett.
Ne felejtsd el, hogy egy jól működő irányítási rendszer nem költség, hanem befektetés.