Amennyiben cége bevezet valamilyen irányítási rendszert és a dolgozók nem tudják a szerepüket elhelyezni és felelősségüket felismerni működtetett rendszerben, akkor a szervezeti kultúra nem éri el azt a szintet, amely a vezetés céljait kiszolgálná.
A dolgozók nem azonosulnak munkáltatójuk politikájával és/vagy céljaival. Ennek eredményeként nem értik a rendszer szükségességét és főként pedig nem tudják, hogy részben a működtetett rendszer értékeként van munkájuk.
A dolgozók ilyen attitűdje mellett a szükséges ismereteiket belső képzésekkel nem lehet elérni. Az azonosulás és ennek következtében a bizalom hiánya miatt ez igaz még a legjobban megtervezett és kivitelezett belső képzések esetében is.
Elkötelezett dolgozókkal az igazi!
Az általunk javasolt és végzett rendszerismereti képzések, oktatások 16 év gyakorlati tapasztalataira épülnek. A képzésekkel a dolgozók olyan ismereteket szereznek a működtetett rendszerekről, hogy képesek lesznek felismerni saját munkájuk során, valamint a környezetükben folyó munkákban fellépő nem-megfelelőségeket. Legyen az minőségi, környezeti, munkavédelmi vagy élelmiszerbiztonsági területre eső probléma. A képzéssel megszerzett ismereteik birtokában képesek a hibákra megfelelő intézkedést végezni, akár saját, akár pedig más munkájában is azonosították azokat.
Mindez annak az eredménye, hogy a dolgozók megértik munkájuk hatását a termékre, szolgáltatásra és ez által megértik munkájuk felelősségét saját egzisztenciájukra nézve. Ennek az ismeretnek birtokában, a környezetükben folyó munkákban is meglátják a rájuk közvetetten ható veszélyeket és ezeket el akarják hárítani.
A szervezet vezetése az így kialakított szervezeti kultúra folytán együttműködő, segítő dolgozókkal tervezheti és végezheti programjait.