AJÁNLOTT KÉPZÉSEK

Leírás

Képezze cége vezetőit tapasztalt szakmai oktatóink segítségével

A „szakképesítést adó” képzési programok tematikája ugyan kötött, de tartalmukat három összetevő szintetizálásával alakítottuk ki

I. A nemzetközileg elismert szabványok és normatív követelmények műszaki előírásai.

II. A 25 év felkészítői és képzési tapasztalatunk, az a több mint 1500 sikeres projekt tapasztalata és kipróbált tudása, mellyel rendelkezünk.

III. Szakértőink több évtizedes gyakorlati, kutatás-fejlesztési és képzési tapasztalata és az ennek eredőjeként elért saját innovációs és K+F projektjeink.

Képzések

A képzési programok tematikája ugyan kötött, de tartalmukat három összetevő szintetizálásával alakítottuk ki

I. A nemzetközileg elismert szabványok és normatív követelmények műszaki előírásai.
II. A 25 év felkészítői és képzési tapasztalatunk, az a több mint 1500 sikeres projekt tapasztalata és kipróbált tudása, mellyel rendelkezünk.
III. Szakértőink több évtizedes gyakorlati, kutatás-fejlesztési és képzési tapasztalata és az ennek eredőjeként elért saját innovációs és K+F projektjeink.

Folyamatszemlélet tanácsadó

A képzést sikeresen elvégző szakember képes a vállalatok vezetősége számára az üzleti folyamatok irányításában való tanácsadásra. Képes a folyamatmodellezés gyakorlati bevezetésére, folyamatproblémák felismerése, feltárása, megoldása.

A képzés tartalma, megszerezhető kompetenciák:

Folyamatszemlélet alapjai, melynek célja a folyamatok definiálása és a folyamatszemlélet alkalmazása a vevői értékteremtéshez szükséges szervezeti tevékenység halmazában.
Tartalma: a vállalati folyamat fogalma, a hagyományos funkcionális és folyamatorientált vállalatok közti különbség, folyamatszemléletű vállalatvezetés alapfogalmai, a vállalati keresztfunkcionális működés és a vevői értékteremtés  közötti összefüggések megismerése.

Folyamatszemlélet gyakorlata, melynek célja megismerni és a gyakorlatban alkalmazni a folyamattérképezés, a folyamatleírás, a folyamatmodellezés technikáit és lehetséges eszközeit. Tartalma: a folyamatmodellezés alkalmazásának lehetőségei (BPM, CAPE), a folyamat-feltérképezés technikái és lehetséges eszközeinek használata . A folyamatban szereplő tevékenységek megfelelő sorrendbe szervezése és a tevékenységekhez kapcsolódó információk ábrázolása, a teljesítménymutatók és a fejlesztési célok meghatározásának módszerei.

A folyamatfejlesztés, melynek célja a folyamatfejlesztés technikáinak megismerése és gyakorlata. Tartalma: a folyamatfejlesztés lehetőségei, a folyamatteljesítményt befolyásoló problémák, veszteségek azonosítása és priorizálása, valamint a problémák gyökér-okainak azonosítása. A folyamatfejlesztés technikái és módszerei.

Képzési idő: 50 tanóra (11 elmélet + 39 gyakorlat)
Vizsga: írásbeli/ szóbeli
Előfeltételek: felsőoktatási intézményben megszerzett felsőfokú végzettségi szintet bizonyító oklevél, legalább 3 év szakmai tapasztalat az üzleti folyamatok irányítása területen
Szakmai végzettséggel betölthető munkakör: FEOR 2521, Szervezetirányítási elemző, szervező.
Felnőttképzési NMH Nyilvántartási számunk: E-000179/2014

Minőségtartó-, javító- és fejlesztő technikák

Olyan szakemberek képzése, akik felkészülten és hatékonyan tudnak az alkalmazó szervezet minőségirányítási folyamataiban javaslattevő, koordináló tevékenységet végezni. Értik a minőségtartó, minőségjavító és minőségfejlesztő stratégiák szerepét, és ismerik a körükben alkalmazható technikákat.

A képzés tartalma, megszerezhető kompetenciák:

Porter, Juran, Kano modellek a minőség-érték kapcsolatára.
A háromféle minőségstratégia értelmezése, helye és szerepe a minőségirányításban.

Minőségügyben gyakran alkalmazott technikák csoportosításai és helyük a különböző földrészek minőségiskoláiban. Hibafajták csoportosítása. PDCA értelmezése a problémamegoldásban. A problémaelemzésben alkalmazott módszerek, az adatgyűjtésre alkalmazott technikák a gyakorlatban.

Az adatelemzésre alkalmazott technikák a gyakorlatban. Az SPC minőségtartó technika. FMEA a minőségjavításban, QFD a minőségfejlesztésben.

Képzési idő: 40 tanóra (10 elmélet + 30 gyakorlat)
Vizsga: írásbeli/ szóbeli

Folyamatmenedzsment

Gyakorlati ismeretek a funkcionális folyamatok feltérképezéséhez, a gyengeségek azonosításához és a folyamatok optimalizálásához. Ismeretek arra vonatkozóan, hogy milyen módszereket, eszközöket érdemes alkalmazni a folyamatok egyszerűsítése és egységesítése érdekében.

A képzés tartalma, megszerezhető kompetenciák: a működés gyenge pontjainak azonosítása, a folyamat-teljesítménymutatók és a fejlesztési célok meghatározása, a folyamat teljesítményét befolyásoló problémák, veszteségek azonosítása és priorizálása, valamint a problémák gyökér-okainak feltárása. DOE (Design Of Experiment) – optimalizálás egy kis statisztikával.
Folyamatok újratervezése.

Képzési idő: 32 tanóra (11 elmélet + 22 gyakorlat)
Vizsga: írásbeli/ szóbeli
Felnőttképzési bejelentési számunk: B/2021/002077

Lean menedzsment

A szervezetek értékteremtő képességének fokozása a folyamatos fejlesztés módszereivel. Az érték-előállítási folyamat veszteségének csökkentése, a veszteségek szisztematikus feltárásával és csökkentésével.

A képzés tartalma, megszerezhető kompetenciák: a TPS és Lean történeti és kulturális alapjai, helyük és szerepük a XXI. századi termelésben, vezetői szerepvállalás, szervezeti kultúra. Eszközök az értékelemzés, értékáram-elemzés, veszteségelemzés, folyamatos áramlás, húzó rendszer, folyamatos tökéletesítés megvalósításához.

Képzési idő: 40 tanóra (10 elmélet + 30 gyakorlat)
Vizsga: írásbeli/ szóbeli
Felnőttképzési NMH Nyilvántartási számunk: E-000179/2014

Beszállítói minőségi többletkövetelmények

Nagyvállalati beszállításban megkövetelt minőségügyi ismeretek és gyakorlatok elsajátítása, melyek birtokában a szerződések megkötésétől azok teljesítésén át a hibák elkerüléséig egyenletes, magabiztos döntések és felhatalmazások rendszere alakulhat ki a szervezet szabályozási környezetében.

A képzés tartalma, megszerezhető kompetenciák:
Szerződések statisztikája: milyen adatokat kell gyűjteni a szerződésekben meghatározott átvételi arányok objektív megítéléséhez? AQL% és a szerződés döntési kockázatai (PQR, CQR), PPAP (Production Part Approval Process), a termelés megbízhatóságának és folyamatos megismételhetőségének igazolásával kapcsolatos követelmények és teljesítésük technikái, APQP (Product Quality Planning) és Control Plan. Termék minőségtervezésével kapcsolatos követelmények és a megfelelés további technikái (pl: QFD, DOE).

Képzési idő: 80 tanóra (20 elmélet + 60 gyakorlat)
Vizsga: írásbeli/ szóbeli
Felnőttképzési NMH Nyilvántartási számunk: E-000179/2014

Kockázatmenedzsment

Az egyes irányítási rendszerek részeként alkalmazott vagy szükségszerűen alkalmazandó kockázatértékelési módszertanok megválasztási és felhasználási képessége. A kockázatmenedzsment gyakorlati hasznának és rendszerszintű alkalmazásának ismerete útján az üzletmenet folytonosságának biztosításához javaslattételi, elemzési és döntési képesség.

A képzés tartalma, megszerezhető kompetenciák:
A kockázatmenedzsment szakkifejezései, alapelvei, keretmodellje és folyamata, a kockázatok azonosítása, a veszélyek meghatározása, kockázatértékelés és a megfelelő eszköz (módszer) kiválasztása, Diszkrét és fuzzy értékelés, a kockázatkezelés alkalmazási területei, a kockázatmenedzsment irányítási rendszerekben történő alkalmazása.

Képzési idő: 32 tanóra (10 elmélet + 22 gyakorlat)
Vizsga: írásbeli/ szóbeli
Felnőttképzési bejelentési számunk: B/2021/002077

Teljesítménymenedzsment

Olyan komplex rendszer gyakorlati megismerése, amely alkalmazása lehetővé teszi a szervezeti teljesítménycélok és azok felügyeletének tervezését, valamint azok lebontását szervezeti egység, illetve egyéni teljesítménykövetelményekké. Az egység vagy egyéni teljesítményértékelést pedig összekapcsolja az ösztönzési rendszerrel, a kompetenciafejlesztéssel.

A képzés tartalma, megszerezhető kompetenciák:
Szervezeti stratégia értelmezése, a stratégiai célok meghatározása és konkretizálása, elvárások meghatározása, mutatók (indikátorok) kiválasztása. A mutatóval szembeni elvárások megfogalmazása.
Intézkedések megfogalmazása. Motivációs elméletek, delegálás, dicséret és bírálat technikái, célszerű és hatékony visszajelzések, munkahely motivációs eszköztárának felmérése és bővítése.

Képzési idő: 32 tanóra (10 elmélet + 22 gyakorlat)
Vizsga: írásbeli/ szóbeli
Felnőttképzési bejelentési számunk: B/2021/002077

Innovációmenedzsment

A képzés célja gyakorlati ismeretek megszerzése a szervezetben nyugvó innovációs potenciál meghatározásához, az innovációs stratégia meghatározásához, az innovációs projektek lebonyolításához, az eredmények maximalizálásához.

A képzés tartalma, megszerezhető kompetenciák:
Innovációs alapfogalmak. Innovációs stratégia. Szabványok az innováció-menedzsmentben, folyamatszemléletű ismeretek az ötletek generálásától azok értékelésének, kiválasztásának, az innováció tervezésének és létrehozásának, valamint bevezetésének és az azt követő figyelemmel kísérésének és fejlesztésének eszközrendszeréről.

Képzési idő: 32 tanóra (10 elmélet + 22 gyakorlat)
Vizsga: írásbeli/ szóbeli
Felnőttképzési bejelentési számunk: B/2021/002077

 

Minőségi követelmények értékelése

Olyan szakemberek képzése, akik felkészülten és hatékonyan tudják tervezni és felügyelni a beszállítói szerződések vagy a minőségirányítási rendszer követelményeknek való megfelelést, beleértve a statisztikai elemzések, a mérőeszközök és javító intézkedések meghatározását. Tanácsot adnak a selejtképzés csökkentésére a vezetők és munkatársak részére.

A képzés tartalma, megszerezhető kompetenciák:
Mintavételezési eljárások (tétel- és mintanagyság összefüggése, minősítéses és méréses mintavételezés tervezése, statisztikai elemzések), mérőeszközképesség elemzés (Mérőeszköz kalibrálás, GRR: ismételhetőség és reprodukálhatóság vizsgálatok), a nem megfelelőségek felismerése folyamat közben és végellenőrzéskor (rendszeres és véletlen hibafajták elkülönítése, gép-, és folyamatképesség elemzés), hibafeltáró és elemző módszerek (hisztogram, hibafa, Ishikawa, Pareto, FMEA…).

Képzési idő: 32 tanóra (10 elmélet + 22 gyakorlat)
Vizsga: írásbeli/ szóbeli
Felnőttképzési NMH Nyilvántartási számunk: E-000179/2014

Belső auditálás gyakorlata

Olyan szakemberek képzése, akik felkészülten és hatékonyan tudják az alkalmazó szervezetnél meglévő irányítási rendszer(eke)t fenntartani, működését ellenőrizni és továbbfejleszteni.

A képzés tartalma, megszerezhető kompetenciák:
Auditok fajtái és célja, külső fél általi, vevői, belső audit jellemzői. Irányítási rendszerek auditálásának alapkövetelményei, az ISO 19011 szabvány alapján. Audit program, audit terv, audit kérdéslista tartalmi követelményei, auditjelentés, audit kimenetek. Irányítási rendszerek auditálásának módszerei, az ISO 19011 szabvány alapján. Belső auditálásra szolgáló kérdéslista összeállítása. Audit bizonyítékok összegyűjtése, információk fajtái, minősítés. Kérdezési technikák, verbális és nonverbális kommunikáció.
Nem-megfelelőség dokumentálása, helyesbítő és megelőző intézkedések meghatározása, hatékonyságának értékelése, audit lezárása. Egyéb minőségfejlesztésben alkalmazott technikák. (8D, 6σ, 5S, Ishikawa…)

Képzési idő: 32 tanóra (10 elmélet + 22 gyakorlat)
Vizsga: írásbeli/ szóbeli
Felnőttképzési NMH Nyilvántartási számunk: E-000179/2014

Lean menedzsment koordinátor

A képzés célja a termelés optimalizálásának Lean ismeretek alapján történő tervezése és szervezése, valamint felügyelete körében tanácsadási vagy önálló végrehajtási képességek elsajátítása. A dogozók bevonása, ésszerű fejlesztési programok végrehajtása, az eredmények kimutatása és értékelése.

A képzés tartalma, megszerezhető kompetenciák:

A lean filozófia módszerei és gondolkodásmódja, melynek célja a vevői igények megértése, az azokat kielégítő termék előállításának folyamatszemléletű, veszteségmentes és a munkatársak bevonásán alapuló szervezésének megismerése. Tartalma: a lean filozófia elsajátítása, amely szükségszerűen megelőzi a lean eszközök alkalmazásba vételét. A lean történelme és sikeres alkalmazásának kulcsa. Az értéktermelő folyamatok és kontextusuk a szervezet folyamatainak rendszerében. A fő veszteségek és megjelenésük, felismerésük, elemzésük és eltávolításuk alapelvei és gyakorlata.

A Kaizen szemlélet és gondolkodásmód, melynek célja a termelékenység javítását és a teljesítmény számszerűsíthetőségét eredményező rendszerező ismeretek elsajátítása, mely a vezetői példamutatáson, a munkatársak képességeinek megismerésén, bevonásukon és elismerésükön (motiválásukon) keresztül fejti ki hatását. Tartalma: a műveletek és tevékenységek jelen állapotának felmérése, a felmérés adatainak elemzése, mérhetővé tétele, a szűk keresztmetszet meghatározására. Folyamatok fejlesztése és PCDA ciklust is magába foglaló standardizálása. A Kaizen öt fő alapelemének feladatai, koordinálásuk elve és gyakorlata. A folyamatos fejlesztés beépítésére a vállalati kultúrába.

5S és vizuális menedzsment, melynek célja a munkakörnyezet hatékonyságát és a veszteségek csökkentését eredményező feltételek tervezésének, kialakításának és felügyeletének elsajátítása. Tartalma: a hatékony és biztonságos munkahely kialakításának, az 5S módszer (áttekinthetőség, rend, tisztaság, fegyelem) alkalmazásának elmélete és gyakorlata. A szervezeti kultúra és a megvalósíthatóság kapcsolatának elemzés, tervezés.

A „Just in time” filozófia, melynek célja a képesség elsajátítása az értékáram-elemzés önálló elvégzésére vagy betanítására. Tartalma: értékáram-térképezés (az aktuális helyzet ábrázolása), a JIT ésszerű alkalmazása, a folyamatban lévő készletek csökkentéséhez szükséges folyamatfejlesztéshez alkalmazható lean eszközök meghatározása a kiegyenlített termelés biztosítása mellett, ütemidő és gyártási sorrend. Gyártócellák kialakítása (ember-gép kapcsolatok). KANBAN (jel)rendszer alkalmazása. Eszközök a hibás termékek gyártásának és túltermelésének megakadályozására.

A Teljes Körű Hatékony Karbantartás (TPM), melynek célja az önálló döntési képesség megalapozása a TPM célokhoz rendelhető eszközök megválasztása és alkalmazása terén. Tartalma: a TPM (Teljeskörű Hatékony Karbantartás) mint olyan karbantartási és termelési rendszert, amelynek célja a termelékenység folyamatos növelése, valamint a kényszerleállás és meghibásodás nélküli termelés. A gép és berendezés miatt kialakuló veszteségek felismerésére, és csökkentése, a karbantartás tervezése.
Vizualizálás, standardizálás, 5-ször miért eljárás és módszeresség gyakorlata. 

Képzési idő: 100 tanóra (30 elmélet + 70 gyakorlat)
Vizsga: írásbeli/ szóbeli
Előfeltételek: felsőoktatási intézményben megszerzett felsőfokú végzettségi szintet bizonyító oklevél
Szakmai végzettséggel betölthető munkakör: FEOR 2521, Szervezetirányítási elemző, szervező
Felnőttképzési NMH Nyilvántartási számunk: E-000179/2014

Felnőttképzési NMH Nyikvántartási számunk: E-000179/2014 // A Program Nyilvántartási száma: E-000179/2014/DOO1-D006

Megjegyzés

Az általunk ajánlott felnőttképzések kiemelt jellegének okai

I. A globalizáció kapcsán a fogyasztóinak lojalitása alacsonyabb, a versenytársak pedig gyorsabbak a korábbinál;
II. A fiatal generációknak a korábbitól eltérő motiválhatósága és megtartása a vezetés kihívása;
III. a technológia fejlődése folyamatos ismeretbővítést kíván meg.

Az összefüggések megértésének ösztönzésével elkerülhetőek az olyan szerződések és tervek, melyek később hibás megoldásokat eredményezhetnek. 

Képzéseink eredményeként a dolgozók megértik munkájuk hatását a termékre, szolgáltatásra és ezáltal megértik munkájuk felelősségét a vállalkozásra és saját egzisztenciájukra nézve. Ennek az ismeretnek birtokában a környezetükben folyó munkában is meglátják a rájuk közvetetten ható veszélyeket és lehetőségeket, ami a kollektív intelligencia* növekedését eredményezi. Utóbbi körben egyebek mellett a szervezet képessé válik bánni a különb(öző)séggel, bízni egymásban, értékes összefüggést létrehozni, konfliktusokat és feszültséget kezelni, csapaton belüli hatékony vezetői szerepeket létrehozni, képességeit alkalmazni és megoldást találni valamint megélni azt a hitet, amit a csoport tagjai tartanak arról, hogy együtt képesek megoldani a feladatot.

A szervezet vezetése így a szervezeti kultúra kialakítása, elmélyülése folytán együttműködő, felelős dolgozókkal tervezheti saját képzéseit, amelyek során a megszerzett tudásukat jobban tudják kamatoztatni az irányításban és termelésben egyaránt.

*A MIT, Carnegie Mellon University, Union College kutatói által közölt tudományosan bizonyított felfedezése, amely a világ legnevesebb tudományos folyóiratában, a Science-ben jelent meg 2010-ben. (Woolley, Anita Williams, Christopher F. Chabris, Alex Pentland, Nada Hashmi, and Thomas W. Malone. „Evidence for a collective intelligence factor in the performance of human groups.” science 330, no. 6004 (2010): 686-688.)