ESETPÉLDÁK – PÉLDAESETEK

[siteorigin_widget class=”SiteOrigin_Widget_Image_Widget”][/siteorigin_widget]

A CEN/TC 389 „Innovation Management” európai műszaki bizottság által kidolgozott szabvány, az MSZ CEN/TS 16555-1:2013 Innovációirányítás szerint elvégzett felmérést követően végrehajtott  innovatív vállalkozásfejlesztés esetpéldái és példaesetei a gyakorlatból.

1. Objektív döntéstámogatás biztosítása

A menedzsment számára biztosítani kell, hogy a döntéshozásban a szervezet teljesítménye szempontjából valóban releváns területeket, a területek közötti összefüggéseket teljes körűen figyelembe tudja venni.

1.1 Feladat: A szervezeti célok meghatározása és szervezeti teljesítményindikátorok kidolgozása, valamint teljesítményértékelési rendszer bevezetése.

1.2 Célterületi átvilágítás: A szervezeti teljesítmény menedzselését érintő általános állapotfelmérés és stratégiai céltérkép készítése.

Az állapotfelmérés eredményeként a menedzsment kapjon egy átfogó helyzetképet arról, hogy a szervezeten belül milyen mértékben adottak a feladatok eredményes végrehajtásához szükséges feltételek. Továbbá, legyenek meghatározva a szervezet stratégiai és operatív szervezeti teljesítményfejlesztési céljai.

1.3 Asszisztált megoldás: A szervezet stratégiai céljai alapján szervezeti egységenkénti stratégiai és operatív célok meghatározása. A teljesítményértékeléshez mutatószámrendszer kialakítása. Az adatgyűjtés és elemzés rendszerének kidolgozása.  Teljesítmény beszámoló kialakítása, amely a stratégiai célok megvalósulását, valamint az operatív folyamatok működését egyaránt bemutatja. A beszámoló biztosítja, hogy a menedzsment friss adatokkal rendelkezzen a szervezet teljesítményéről.

Eredmény: Stratégiai (gazdasági éven túli) és az operatív (gazdasági éven belüli) célok tervezése és megvalósításának ellenőrzőrendszere kialakításra került. A fejlesztési szükségletek meghatározása releváns teljesítményadatok alapján, gazdaságosan történik. Ez biztosítja a befektetések gyors megtérülését.

2. Átfutási idő csökkentése

Az elérhető feladat-egyszerűsítés gyorsítsa a szolgáltatási eljárásokat.

2.1 Feladat: A szervezeti célok eléréséhez folyamatok meghatározása és optimalizálása vagy átalakítása.

2.2 Célterületi átvilágítás: A működési gyakorlat feltárása, folyamatok és a stratégiával való kapcsolatuk elemzése.

Az állapotfelmérés eredményeként a tulajdonos kapjon objektív képet a működés gyenge pontjairól valamint a lehetséges folyamat-teljesítménymutatókról. Továbbá, a fejlesztési célok jelöljék meg a hatékonyság szempontjából kulcsfontosságú, optimalizálandó folyamatokat.

2.3 Asszisztált megvalósítás: Kiválasztott folyamatok részletes felmérése. A folyamatteljesítményt befolyásoló problémák, veszteségek azonosítása és priorizálása, valamint a problémák gyökér-okainak feltárása. A kiválasztott folyamatok újratervezése és a bevezetésük által generált szervezési változások magas színvonalú kezelése, megfontolt és ésszerű végrehajtása.

Eredmény: Két folyamat újraalakítása (reengineering); 10%-os szolgáltatás gyorsulás, 12%-os fogyasztói növekedés

[siteorigin_widget class=”SiteOrigin_Widget_Button_Widget”][/siteorigin_widget]