A képernyős munkavégzés szünetében végezhető tornagyakorlatok

A képernyős munkavégzés szünetében végezhető tornagyakorlatok

A képernyős munkavégzés során, folyamatos géphasználat mellett óránként 10 perc pihenőidő beiktatása szükséges.

A szünetben (ha a környezet lehetővé teszi) végezheti pl. a következő néhány egyszerű tornagyakorlatot, meg kell mozgatni a lábakat, a gerincet (nyakat, hátat, derekat), a karokat és szemeket.

  • Járkáljon, ne töltse ülve a szünetet!
  • Karkörzés, törzshajlítás
  • Végezzen szemtornát! Járassa a tekintetét, nézzen gyorsan egymásután változtatva közelre és távolra, végezze a gyakorlatot az egyik szemének letakarásával, majd a másik letakarásával.
  • Kezeit kulcsolja össze a nyakán, felső testét nyomja hátrafelé erősen! Derekával homorítva, nyújtsa ki a lábait. Könyökét nyomja kifelé-hátrafelé rugóztatva.
  • Kezeit kulcsoljak össze a nyakán és bal térdét érintse a jobb könyökéhez, majd fordítva.
  • Nyitott tenyerét nyoma az asztallapra néhány másodpercig.
  • Rázza lazán a csuklóit, kezeit.

Otthon, szabadidőben:

  • Fontos, hogy aki napközben a számítógép előtt ül, az otthon, a szabadidejében is vigyázzon az egészségére. Otthon, amikor ül (pl. tévét néz) a lábait mindenképpen fel kell polcolni.
  • A hölgyek lehetőleg kerüljék a combfix, illetve a térdfix használatát, mert ezek is akadályozzák a vérkeringést és elősegítik az érfalak megereszkedését. Nagyon hasznos az értorna, a lábak váltott hideg-meleg vízzel történő zuhanyozása.
  • Fontos ezen kívül egy kis szisztematikus mozgás, tehát valami speciális torna, kocogás, lépcsőzés, esetleg rendszeres úszás.

Ossza meg ezt a bejegyzést közösségi oldalán!