Munkahelyi kockázatértékelés

Legfontosabbak a munkahelyi kockázatértékelésről

A munkahelyi kockázatértékelés a vállalkozások számára kötelező,
amelyet a hatályos magyar jogszabályok keretei között kell elvégezni.
Elvégzése munkabiztonsági és munkaegészségügyi szaktevékenység!

A veszélyazonosítás, a kockázatértékelés és a kockázat kézben tartás (továbbiakban: kockázatkezelés) folyamata, valamint ezek eredményei szolgáltatják az alapot a MEB irányítási rendszer kiépítéséhez és működtetéséhez.
Ehhez olyan veszélyazonosítási, kockázatértékelési és kockázatkezelési eljárások kiválasztása és bevezetése szükséges, amelyek képessé teszik a szervezetet a MEB kockázatok folyamatos azonosítására, kiértékelésére és kezelésére.

Kockázatértékelés lényege

A meglévő személyi, tárgyi, szervezési feltételek összevetése a vonatkozó előírásokkal (jogszabályokkal, szabványokkal, üzemeltetési kötelezettségekkel), tehát a „van” és a „kell” összevetése. Biztosítani kell az egészséget nem veszélyeztető, biztonságos munkavégzés feltételeit, hogy ne merüljön fel a heveny, vagy idült egészségkárosodás kockázata az adott munkakörben.

A kockázatértékelés célja:

  • a megelőző és javító intézkedések meghatározása és fontossági szempontból történő rangsorolása,
  • a kockázatok kezelésének, illetve elfogadható mértékűre csökkentésének szabályzása.

 Nem rutin tényezők elemzése:

A rutin műveleteken túl elemezni kell a nem rutin műveleteket is, mint amilyenek pl.:

  • felszerelések vagy berendezések tisztítása,
  • ideiglenes folyamatmódosítások,
  • nem tervezett karbantartás,
  • üzem vagy berendezés indítása/leállása,
  • külső helyszíni látogatások (pl. területbejárás, vevői beszállítói látogatások, terepszemle, kirándulások),
  • felújítás,
  • szélsőséges időjárási körülmények,
  • közműellátási zavar (pl. energia, víz, gáz stb.),
  • ideiglenes intézkedések,
  • vészhelyzetek

A kockázatértékelés dokumentálása

A kockázatértékelés után a munkáltatónak képesnek kell lennie annak bizonyítására a hatóságok, a munkavállalók vagy képviselőik, illetve más érdekelt felek előtt, hogy megtett minden szükséges intézkedést a kockázatok felmérésére és elhárítására, illetve minimálisra csökkentésére. Ezért a kockázatértékeléshez hozzátartozik a folyamat és az eredmények megfelelő dokumentálása is.

A kockázatértékelés elvégzése

Munkabiztonsági és munkaegészségügyi szakismeretekkel, jogszabályi ismeretekkel rendelkező tapasztalt szakembereink közre tudnak működni a vállalkozások munkahelyi kockázatértékelésének elvégzésében és a dokumentáció elkészítésében.

Tegye fel kérdéseid

Bármilyen szabvány vagy folyamat bevezetésére is van szüksége, teljeskörű rendelkezésére állunk az igényfelméréstől, a bevezetésen és az audit felügyeletén át, a munkatársak betanításáig

Kapcsolatfelvételi űrlap (Kapcsolati oldal)