ISO 9001:2015 lépésről lépésre 10.

Ha mást nem is, de az "5 Miért?" gyökér-ok feltáró technikát mindenképpen érdemes alkalmazni!

Az alkalmazása akár az érdekelt felek igényeinek feltárásában, megismerésében is hasznos.

 

Miért kell pl. a vevőnknek a szolgáltatásunk, termékünk?

Meg kell tudnunk, hogy igényeiket kiszolgálhassuk, különben öncélú minden értékesítési törekvésünk. A vevő nem fogja megvenni a terméket, illetve fejlesztéseink iránya nem a vevői igények felé haladnak.

A módszer alkalmazásában ez esetben a vevő alapvető érzéseit kell megtudnunk, hogy a vásárlásának alapszükségletét megértsük. Erre építhetjük értékesítésünket is. (A marketing trendje ma a Needs wheel!)

 

1. Mért?: Miért szükséges Önnek a szolgáltatásunk?

(pl.: munkaerőkölcsönzés)

1. Válasz: Mert akkor nyugodt vagyok.

(pl: az ingadozó megrendelésekhez szükséges létszám rendelkezésre állásával kapcsolatban)

 

2. Miért?: Miért nyugodt a szolgáltatásunk igénybevétele miatt?

2. Válsz: Mert időben és mennyiségben tudunk szállítani megrendelőink részére.

 

3. Miért?: Miért fontos a megrendelők pontos kiszolgálása az ön munkakörében?

3. Válasz: Mert felelősségem van a teljesítésben.

(pl. a személyi állomány nagyon fontos a magas kézimunka igényű termelés miatt)

 

4. Miért?: Miért fontos Önnek, hogy felelősségében ne hibázzon?

4. Válasz: A hozzáértésem védelme miatt. Azért bíztak meg, mert kompetens vagyok. Ezt védem.

 

5. Miért?: Miért fontos Önnek a kompetenciájának védelme?

5. Válasz: Az előremenetel, a megbecsültség miatt.

 

A fentiek alapján a vevő személy szerint megbecsültséget, elismerést akar elérni azzal, hogy megbízást ad a szolgáltatónak munkája segítségéhez.

Ezt is le lehet bontani érzelmi szintre, pl.: a megbecsültség, az elismerést jelentve a szeretet kinyilvánításának egy módja (Gary Chapman: A munkahelyi elismerés 5 nyelve)

About Author

Avatar

Komment