Minőségi feltételek vizsgálata

Az alapvető kérdés, hogy mi emeli ki a szervezetet az átlagos vállalkozások világából?

Amennyiben a cég kedvező versenypozíciót tudott kialakítani folyamatos technológiai ismeretbővítése útján, fontos kihívás az ágazat jövőbeni változásaira való felkészülés. A felkészülésből eredő megnövekvő igényeket kiszolgálni képes személyzet, és/vagy eszköz, illetve software segíti a folyamatos fejlődést. Kérdés, hogy ez tervezve van-e rövid-, és hosszú távon.

Technológiaintenzív ágazatban a vállalkozásnak változtatásközpontú jövőképet kell hirdetni, ugyanis a technológiai felkészültségben és az ebből eredő rugalmasságban rejlő vállalkozási képességgel utat törhet magának új piacok felé, illetve ezzel képes meglévő piacain maradni.

 

Jövőkép-meghatározáshoz orientáló kérdések

A jövőkép meghatározása során –melyhez van két példa is mellékelve- a menedzsment tagoknak a következőket kell átgondolni:

 

„Milyen üzleti területen működünk?”

A vállalkozás főbb tevékenységi területe most és a jövőben:

 

„Milyen kulcsgondolatok mentén kívánunk tevékenykedni?”

A vállalkozás legfőbb tevékenységi területe most és a jövőben:

 

Az ezzel együtt járó kulcsszavak:

 

Ezek azok a szavak, melyek a jövőben csak még nagyobb értékkel bírhatnak, ugyanis, ha ezek eltűnnek a mindennapi élet felfogásából és nem alkalmazkodunk hozzájuk, akkor piacunk összeomlik.

 

„Mit igényelnek a vevőink a jövőben?”

A működés során - most és a jövőben is – kiemelkedő fontosságú, hogy:

 

 

„Melyek vevőink elvárásai?”

Az elvárások mentén figyelembe kell venni, hogy az ügyfeleknek lehet-e konkrét elképzelésük arról, hogy a vállalkozás szolgáltatása végeredményül mit ad?:

Milyen gyakran kell egyeztetni a félreértések elkerülése végett?:

 

„Kik lesznek versenytársaink, partnereink?”

A versenytársak meghatározása jelenleg:

 

Potenciális versenytársak:

 

Partnerek terén elsődlegesen mely vállalkozások jöhetnek szóba?:

 

A velük szóba jöhető kapcsolódási pont (pl. konzorciális termékfejlesztés és piacosítás, stb):

 

 

„Mi legyen a versenyzési területünk?”

Hol képzelhető el, hogy belép a szervezet egy határterületre?:

 

 

„Hogyan hat a technológiai fejlődés az iparágunkra?”

A technológia fejlődésével együtt jár-e a humán-erőforrás igény mennyiségi/minőségi változása?:

 

 

„Milyen módon kíván a cég növekedni? (belső forrásokból, külső forrásokból)”

A növekedés típusesetei: a termékek diverzifikációja és egyéb célcsoportok megszólítása.

A vállalkozás hogyan képzeli el a növekedését?:

 

Ehhez segítség lehet pályázati források felhasználása mind a szolgáltatásfejlesztést, mind a piacra jutást illetően.

A vállalkozás hogyan képzeli el a növekedésének finanszírozását?:

 

„Milyenek legyenek az üzletágak közötti kapcsolatok? (független v. központosított)”

Vannak-e üzletágak:

 

 

„Milyen megkülönböztető képességekkel versenyezzen a cég?”

A megkülönböztetés jegyei egyértelműen:

 

Ezeknek számokkal alátámasztott hitelességét bizonyítja:

 

„Milyen tudású és képességű emberekkel akar a cég rendelkezni?”

A piacok széles körű meghódítása igényli a kellően nagyszámú és operatív munkavégzési folyamatokon túlmutatató szakértelemmel rendelkező szakembereket, a személyek betanítását, megszerzését.

TÖLTSE LE KAPCSOLÓDÓ ANYAGUNKAT!

Ossza meg ezt a bejegyzést közösségi oldalán!

Kedves Érdeklődő!

 

Mielőtt elhagyná oldalunkat, IRATKOZZON FEL LEVELEINKRE és szerezzen naprakész tudást a szakértőink által összeállított cikkekből, tanulmányokból, letölthető anyagokból! A feliratkozás ingyenes ugyan, de megszerezhető tudás felbecsülhetetlen!

Nincs más teendője, mint hogy IDE KATTINT, kitölti az űrlapot (csak 1 perc az egész) és várja a hamarosan megérkező első levelet.