ISO 9001:2015 lépésről lépésre 2.

Az alapvető kérdés, hogy mi emeli ki a szervezetet az átlagos vállalkozások világából?

Amennyiben a cég kedvező versenypozíciót tudott kialakítani folyamatos technológiai ismeretbővítése útján, fontos kihívás az ágazat jövőbeni változásaira való felkészülés. A felkészülésből eredő megnövekvő igényeket kiszolgálni képes személyzet, és/vagy eszköz, illetve software segíti a folyamatos fejlődést. Kérdés, hogy ez tervezve van-e rövid-, és hosszú távon.

Technológiaintenzív ágazatban a vállalkozásnak változtatásközpontú jövőképet kell hirdetni, ugyanis a technológiai felkészültségben és az ebből eredő rugalmasságban rejlő vállalkozási képességgel utat törhet magának új piacok felé, illetve ezzel képes meglévő piacain maradni.


Jövőkép-meghatározáshoz orientáló kérdések

A jövőkép meghatározása során –melyhez van két példa is mellékelve- a menedzsment tagoknak a következőket kell átgondolni:

„Milyen üzleti területen működünk?”

A vállalkozás főbb tevékenységi területe most és a jövőben:

„Milyen kulcsgondolatok mentén kívánunk tevékenykedni?”

A vállalkozás legfőbb tevékenységi területe most és a jövőben:

Az ezzel együtt járó kulcsszavak:

Ezek azok a szavak, melyek a jövőben csak még nagyobb értékkel bírhatnak, ugyanis, ha ezek eltűnnek a mindennapi élet felfogásából és nem alkalmazkodunk hozzájuk, akkor piacunk összeomlik.

„Mit igényelnek a vevőink a jövőben?”

A működés során – most és a jövőben is – kiemelkedő fontosságú, hogy:

„Melyek vevőink elvárásai?”

Az elvárások mentén figyelembe kell venni, hogy az ügyfeleknek lehet-e konkrét elképzelésük arról, hogy a vállalkozás szolgáltatása végeredményül mit ad?:

Milyen gyakran kell egyeztetni a félreértések elkerülése végett?:

„Kik lesznek versenytársaink, partnereink?”

A versenytársak meghatározása jelenleg:

Potenciális versenytársak:

Partnerek terén elsődlegesen mely vállalkozások jöhetnek szóba?:

A velük szóba jöhető kapcsolódási pont (pl. konzorciális termékfejlesztés és piacosítás, stb):

„Mi legyen a versenyzési területünk?”

Hol képzelhető el, hogy belép a szervezet egy határterületre?:

„Hogyan hat a technológiai fejlődés az iparágunkra?”

A technológia fejlődésével együtt jár-e a humán-erőforrás igény mennyiségi/minőségi változása?:

„Milyen módon kíván a cég növekedni? (belső forrásokból, külső forrásokból)”

A növekedés típusesetei: a termékek diverzifikációja és egyéb célcsoportok megszólítása.

A vállalkozás hogyan képzeli el a növekedését?:

Ehhez segítség lehet pályázati források felhasználása mind a szolgáltatásfejlesztést, mind a piacra jutást illetően.

A vállalkozás hogyan képzeli el a növekedésének finanszírozását?:

„Milyenek legyenek az üzletágak közötti kapcsolatok? (független v. központosított)”

Vannak-e üzletágak:

„Milyen megkülönböztető képességekkel versenyezzen a cég?”

A megkülönböztetés jegyei egyértelműen:

Ezeknek számokkal alátámasztott hitelességét bizonyítja:

„Milyen tudású és képességű emberekkel akar a cég rendelkezni?”

A piacok széles körű meghódítása igényli a kellően nagyszámú és operatív munkavégzési folyamatokon túlmutatató szakértelemmel rendelkező szakembereket, a személyek betanítását, megszerzését.

TÖLTSE LE KAPCSOLÓDÓ ANYAGUNKAT!

Tegye fel kérdéseid

Bármilyen szabvány vagy folyamat bevezetésére is van szüksége, teljeskörű rendelkezésére állunk az igényfelméréstől, a bevezetésen és az audit felügyeletén át, a munkatársak betanításáig

Kapcsolatfelvételi űrlap (Kapcsolati oldal)