Lean menedzsment koordinátor (FEOR 2521)

[siteorigin_widget class=”SiteOrigin_Widget_Image_Widget”][/siteorigin_widget]

Mindazon szakemberek, akik részt vesznek vagy tanácsot adnak a folyamatok optimalizálásában, a veszteségek csökkentésében, az értékteremtés felügyeletében és fejlesztésében.

Felnőttképzési NMH Nyilvántartási számunk: E-000179/2014

A LEAN MENEDZSMENT KOORDINÁTOR képzés célja:

A termelés optimalizálásának Lean ismeretek alapján történő tervezése és szervezése, valamint felügyelete körében tanácsadási vagy önálló végrehajtási képességek elsajátítása. A dogozók bevonása, ésszerű fejlesztési programok végrehajtása, az eredmények kimutatása és értékelése, valamint azok az ismeretek, amelyek a sokoldalú feladat ellátására képessé teszik a képzést sikeresen elvégző személyt. A lean menedzsment koordinátor igen széleskörű tevékenység, feladat ellátására képes, például:
–  Gyári értékáram térkép készítésére és annak karbantartására.
–  Fejlesztési projektek végrehajtására.
–  Termelési folyamatok optimalizálására.
–  Gyári mutatószámok számítására és ezek alapján fejlesztési projektek véghezvitelére.
–  LEAN/Six Sigma fejlesztési projektek önálló végrehajtására, az eredmények, értékelésére.
–  Veszteségek felmérésére és kiküszöbölésére.
–  Éves folyamatos fejlesztési tervek készítésére.
–  Gyártósori layout és a dolgozói munkafolyamatok tervezésére lean szempontból.
–  KAIZEN Workshopok szervezése és moderálásárára..

A képzés tartalma, megszerezhető kompetenciák:

A lean filozófia módszerei és gondolkodásmódja:

Cél: Vevői igények megértése, az azokat kielégítő termék előállításának folyamatszemléletű, veszteségmentes és a munkatársak bevonásán alapuló szervezésének megismerése.

Tartalom:

  • A lean filozófia elsajátítása, amely szükségszerűen megelőzi a lean eszközök alkalmazásba vételét.
  • A lean történelme és sikeres alkalmazásának kulcsa.
  • Az ésszerű eszközhasználat és a dolgozók bevonása.
  • A vevői érték meghatározása, figyelemmel kísérése.
  • Az értéktermelő folyamatok és kontextusuk a szervezet folyamatainak rendszerében.
  • A fő veszteségek és megjelenésük, felismerésük, elemzésük és eltávolításuk alapelvei és gyakorlata.

A Kaizen szemlélet és gondolkodásmód:

Cél: A termelékenység javítását és a teljesítmény számszerűsíthetőségét eredményező rendszerező ismeretek elsajátítása, mely a vezetői példamutatáson, a munkatársak képességeinek megismerésén, bevonásukon és elismerésükön (motiválásukon) keresztül fejti ki hatását.

Tartalom:

  • Mikor érdemes lean-ben gondolkodni?
  • A műveletek és tevékenységek jelen állapotának felmérése.
  • A felmérés adatainak elemzése, mérhetővé tétele, a szűk keresztmetszet meghatározására.
  • Fejlesztési célok lebontás.
  • Folyamatok fejlesztése és PCDA ciklust is magába foglaló standardizálása.
  • A Kaizen öt fő alapeleme (csapatmunka, személyes fegyelem, jobb hangulat, minőségi körök, legyünk jobbak) feladatai, koordinálásuk elve és gyakorlata.
  • A Kaizen, a folyamatos fejlesztés beépítésére a vállalati kultúrába.

5S és vizuális menedzsment

Cél: A munkakörnyezet hatékonyságát és a veszteségek csökkentését eredményező feltételek tervezésének, kialakításának és felügyeletének elsajátítása.

Tartalom:

  • A hatékony és biztonságos munkahely kialakításának, az 5S módszer (áttekinthetőség, rend, tisztaság, fegyelem) alkalmazásának elmélete és gyakorlata.
  • Praktikus-e ezzel kezdeni?
  • Célkitűzés, a munkakörnyezetben fellelhető veszteségek meghatározása.
  • A szervezeti kultúra és a megvalósíthatóság kapcsolatának elemzés, tervezés.

A „Just in time” filozófia

Cél: Képesség elsajátítása az értékáram-elemzés önálló elvégzésére vagy betanítására, hogy a termelés és fejlesztési beruházások hatékonysága, valamint a termékek minősége a felelős javításokkal növekedjen.

Tartalom:

  • Értékáram-térképezés (az aktuális helyzet ábrázolása).
  • A JIT ésszerű alkalmazása.
  • A folyamatban lévő készletek csökkentéséhez szükséges folyamatfejlesztéshez alkalmazható lean eszközök meghatározása a kiegyenlített termelés biztosítása mellett.
  • Ütemidő, gyártási sorrend.
  • Gyártócellák kialakítása (ember-gép kapcsolatok). KANBAN (jel)rendszer alkalmazása.
  • Eszközök a hibás termékek gyártásának és túltermelésének megakadályozására.

A Teljes Körű Hatékony Karbantartás (TPM)

Cél: Önálló döntési képesség megalapozása a TPM célokhoz rendelhető eszközök megválasztása és alkalmazása terén.

Tartalom:

  • A TPM (Teljeskörű Hatékony Karbantartás) mint olyan karbantartási és termelési rendszert, amelynek célja a termelékenység folyamatos növelése, valamint a kényszerleállás és meghibásodás nélküli termelés.
  • A gép és berendezés miatt kialakuló veszteségek felismerésére, és csökkentése, a karbantartás tervezése.  
  • Vizualizálás, standardizálás, 5-ször miért eljárás és módszeresség gyakorlata.

Információk láthatóvá tételének módszerei és alkalmazásuk feltételei. Képzési idő: 100 tanóra (30 elmélet + 70 gyakorlat)

Vizsga: írásbeli/ szóbeli

Előfeltételek: felsőoktatási intézményben megszerzett felsőfokú végzettségi szintet bizonyító oklevél

Szakmai végzettséggel betölthető munkakör: FEOR 2521, Szervezetirányítási elemző, szervező

[siteorigin_widget class=”SiteOrigin_Widget_Button_Widget”][/siteorigin_widget]