KÖRNYEZETVÉDELMI RENDSZEREK

Mi az alapja az innováció menedzselésének?

Az innovációs gondolkodásmód iteratív és módszeres megközelítés a problémák és lehetőségek feltárására, annak érdekében, hogy a jelen kihívásaira jelentősen jobb megoldásokat találjunk, és előre lássuk a jövőbeni igényeket. A gyakorlatban az innovációmenedzsment alapját három összetevő szintézise alkotja:

- Egyrészt: a nemzetközileg elismert szabványok, illetve normatív követelmények műszaki előírásai, mely célja, hogy útmutatást adjon a szervezetek szisztematikus innovációirányítási gyakorlatának.

- Másrészt: a 20 év vállalkozásfejlesztési tapasztalatunk, az a több mint 1500 sikeres projekt tapasztalata és kipróbált tudása, mellyel együttműködő partnereinkkel együtt rendelkezünk.

- Harmadrészt: szakértőink évtizedes kutatás-fejlesztési tapasztalata és az ennek eredőjeként elért saját sikeres innovációs és K+F projektjeink.

Ez egy tudományosan megalapozott nemzetközi gyakorlat, amely a vállalkozáson belülről és kívülről egyaránt szerez alapadatokat, és ezeket új módon formálja, szervezi és szintetizálja, hogy az eredmény új és jobb megoldásjavaslatokhoz vezessen. A módszer alapja a CEN/TC 389 „Innovation Management" európai műszaki bizottság által kidolgozott szabvány, az MSZ CEN/TS 16555-1:2013 Innovációirányítás szerint elvégzett felmérés.

Milyen lépéseket tartalmaz a módszer?

KÖRNYEZETVÉDELMI RENDSZEREK
  1. Moduláris felmérés elvégzésével szakértői csoport célterület-specifikusan feltárja a vállalkozás adottságait, problémáit és lehetőségeit. Eredményként a vállalkozás állapotáról tényszerű összefoglaló készül.
    TISZTESSÉGESSÉG!
  2. Célterületi átvilágítás alkalmával az egyeztetett és kiválasztott egy vagy több probléma, vagy lehetőség okainak feltárása történik. Eredményként a szakértők integrált elemzést és javaslatokat, valamint fejlesztési tervet dolgoznak ki a megoldásra.
    MEGBÍZHATÓSÁG!
  3. Asszisztált megoldás során megvalósítjuk a változásokat. A bevezetés alatt álló megoldások megszilárdítása érdekében a szakemberek folyamatosan felügyelik, hogy azok a fejlesztés tervezése során kialakított módon, annak megfelelően működjenek.
    GARANCIA!

Hol alkalmazható ez a komplex módszer?

A módszer nagyvállalatok tapasztalatait, képességeit és lehetőségeit ülteti át a kis- és középvállalkozások adottságaira. Természetesen nem látjuk előre, melyik vállalkozás milyen problémát, vagy lehetőséget rejt, de  a progresszív vállalkozások helyzetét tipizálni lehet. A sikeres vállalkozások esetén nagyon jó eséllyel piaci növekedés, illetve termék vagy szolgáltatás diverzifikáció tapasztalható. E mellett az üzletmenet-folytonosság biztosítása, ezen belül a cégutódlás, illetve a tulajdonos kiválása az operatív vezetésből gyakori kihívás a sikeres hazai kis-és középvállalkozások körében.

Stabil és eredményes vállalkozások mit tegyenek?

Az ismertség és sikeresség elkényelmesít az alapos önvizsgálatot illetően; emellett –szubjektív okok miatt– nem lehet tökéletesen értékelni a saját vállalkozás erősségeit és hiányosságait. A globális piacon, ahogy a fogyasztók egyre több választási lehetőséggel találják szembe magukat, a lojalitás sokkal kisebb fontosságúvá vált, mint korábban volt; egy alig jobb ajánlat vagy egy átmeneti készlethiány könnyen vásárlók elvesztéséhez vezethet. A versenytársak szintén gyorsan változhatnak, újak törnek elő a semmiből (gyakran a Föld másik feléről). A globális piac bizonytalan helyzetében fontos, hogy a stratégiai irányítást minden vállalkozó menedzselni tudja.

Különösen a sikeres vállalkozások esetében elkerülhetetlen a módszer megismerése, mert:

  • tipikusan a termék, vagy szolgáltatás diverzifikáció következménye, de oka is a növekedésnek;
  • amikor a növekedést a meglévő szervezeti keretek már korlátozzák, szervezeti diverzifikációs lehetőség vagy kényszer jelentkezik;
  • a szervezeti diverzifikáció az egyszemélyi vállalkozásirányítás megszűnésének folyamatát indítja el;
  • mindez a vezetési struktúra átalakulásához vezet, lehetővé téve az üzletmenet folyamatosságának biztosítása mellett a vállalkozó kivonulását az operatív irányításból.

A módszernek különös jelentősége van a diverzifikálódó és a generációváltást tervező vállalkozások körében, ahol az üzletmenet-folytonosság biztosítása elengedhetetlen feltétele a sikeres vezetőváltásnak. (Melléklet: Komplex innovációmenedzsment átvilágítás forgatókönyv)